Print Document

Print Friendly and PDF

27 Ogo 2012

US OPEN FLUSHING MEADOWS - WANITA MALAYSIA?

Hari ini bermulalah siri Grand Slam terakhir untuk 2012.  Di Amerika, tempat bergelar Flushing Meadows. Wimbledon di UK. Roland Garros di Paris dan Melbourne Park di Australia.  (Mungkin yang kelima di Padang Garong, Kota Baru, Kelantan kalau BN menang pilihanraya akan datang - Janji Di Tepati).

Artikel ini bukan nak membincangkan cerita tennis US Open tetapi cukup untuk bertanya : bilakah Malaysia akan ada juara wanita Tennis dunia seperti Nicol David bagi Squash dan ramai rakyat Malaysia kudung kote kerana bersumpah akan kerat kote kalau ada juara tennis wanita Malaysia?  Atau ramai MP Pembangkang bodoh yang kerjanya membangkang akan hilang kuasa winnable kerana tweeter mereka.  Apapun untuk US Open 2012, dunia pasti memerhatikan 5 pemain ini:

1. VICTORIA AZARENKA.(BELARUS)























2. AGNIESZKA RADWANSKA (POLAND)




3. MARIA SHARAPOVA (RUSSIA)


4.SERENA WILLIAMS (US)



5.  PETRA KVITOVA (CZECH REPUBLIC)


Ternyata kelima-lama seeded utama di atas akan tunjuk belang di Flushing Meadows. Tapi aku tak berani bertaruh 'kerat kemaluan' untuk sesiapa faourite walaupun aku berharap si anugerah Allah SWT, Serena Williams untuk menang.  Pandankan muka mereka yang sanjung 'kulit putih'.  Aku respect si Serena ni.  Memang brutal ketika melakukan aces. Dan dia juga simbol US (American Imperialism) lawan Communism.  Macam kapitalis lawan Marxis.  Semua yang lain berasal dari Eropah Timur dan Soviet Union.  Kalau Serena menang sekali lagi macam yang dilakukannya di Olimpik di London, ramai commentators yang akan 'tersalah cakap' : 'Not good for tennis' kalau asyek dia aje menang. Pirahhhh.  Mulut puki mereka ni. Bila gadis-gadis ala-model Russia bertarung dalam finals mereka kata 'good competition'.  Dasar anti-hitam.  Apa pun siapa yang di atas ini jadi juara atau berlaku 'upset' aku tak kisah, burong dalam seluar aku tetap intact dan tak akan dikerat macam 'janji' Mamat bodoh sorang ni.  So? Dah potong ke? Babi. Sial. (Buat Serena, kalaulah dia berlakon dalam KL Gangster 3, aku pasti box office.  Nak tengok dia hayun Aaron Aziz 100 kaki ketika bertarung).

Asia bagaimana? Aku suka si Li Na dari China.  Juga negara komunis.  Ngapa negara kapitalis tak leh nak kuat. Kuat makan kut.  Apa pun, sekali lagi aku tak berani betting / bertaruh.  Tapi kalau Li Na menang pastinya sensasi.  Dua insiden akan berlaku, separuh jantan negara barat akan putus kote masing-masing kerana bertaruh macam Mamat babi tu, dan mungkin 5 tahun dari sekarang Tennis jadi macam Badminton dan Ping Pong di kuasai oleh China Dolls.  Kembang bulu roma rakyat Asia menonton mereka bertarung dan Barat akan cuba tukar undang-undang sehingga mereka menang seperti Hoki satu ketika dulu. 

6. Li Na (China Komunis)

Persoalan sekarang, bila pula Malaysia akan lahirkan champion wanita seperti Nicol David dan Shalin Zulkifli yang bertaraf 'world'? Kalau makbul doa aku, aku doakan kedua-dua di bawah ini agar satu hari nanti menjadi johan tennis dunia dari Malaysia. 

LINDA ONN kerana ketinggian dia dan bertaraf paras rupa Maria Sharapova. Atau JIHAN RAJA LAWAK yang natural beauty dan tetap ada nilai komersial. I love both of you.

  



Tiada ulasan: