Print Document

Print Friendly and PDF

25 Ogo 2012

MEMINATI SESEORANG (3)

Sekali lagi ingin meluahkan rasa cinta kepada orang-orang ini.  Cinta kerana bakat mereka. Cinta kerana professionalisme mereka. Cinta dengan wajah mereka yang dianugerah Allah SWT cantik dan hensem.

1. Selain Heliza aku minat dengan si Farhan suara rock dan blues ini. Bila dia perform Still Got the Blues dimilik oleh mendiang Gary Moore, legenda blues dan rock era Deep Purple aku terus sayang dia. Kalau aku ada kuasa, aku johankan dia masa AF 4 tu. Tak perlu kasi kat mamat Trengganu tu biarkan rakyat Trengganu dengan 'putus jari main mercun'.  Dengar dah bertunang (mungkin dah kahwin). Untungnya jejaka itu kerana si Farhan ni tak perlu pakaian untuk nampak sexy.  Suara dia dan bentuk tubuh dia dah sexy dan boleh mengkhayalkan pendengar seperi aku.

 2. Misha Omar.  Selain Nora aku juga minat si Misha Omar yang juga seperi Farhan.  Tak perlu pakaian menonjol untuk sexy.  Gigi dia yang 'jongang manis' seperti Raja Lawak Jihan juga sexy.  Suaranya stail lain dari Nora tetapi tetap mempunyai kemantapan ala-Ziana Zain. Lambang kejelitaan Cik Siti Wan Kembang.  Lihat wajah Misha sahaja boleh kembang bulu roma....kelebihan orang Kelantan. Untung suami dia dan semuga kekal rumah tangga hingga ke akhir hayat.






3. Tiara.  Kagum selepas menonton Hang Tuah teater satu ketika dulu. Lagi kagum dengan movie Hang Tuah versi dia dan M.Nasir yang pernah bertanya "Siapa Mahathir"? Gigi Tiara juga macam Misha.  Agaknya itulah tarikan dia. I love her. Hardworking Malaysian yang sanggup to any extend to progress. Sayang.

4. Umie Aida.  Juga a true Malaysian beauty.  Kalau acting memang superb dan extraordinary.  Jatuh cinta dengan dia sejak Embun.  Klasik dan sentap ke jiwa, terutama bagaimana watak wanita Melayu yang dirogol bergilir-gilir oleh ratusan tentera sial Jepun masih boleh berdiri dan balas dendam.  Itu dia erti 'dendam Melayu' yang kekal hingga akhir hayat. Sayang Umie dan untung suami dia. Serah apa saja watak, isteri alim, isteri curang, pelacur, ustazah, gadis kampung kepingin batang, jurujual, minah kilang apa saja, pasti Umie akan lakukan dengan sebaiknya. Syabas. I love you.




5.  Jamal Abdullah.  Yang paling 'jantan' aku rasa ialah Jamal. Lupakan sejarah salahguna dadah dia. Dia memang lagenda.  Nyanyi apa saja pasti 'masyuk' punya.  Paling best bila dia cover Siti Nurhaliza punya "Aku Cinta Padamu".  Boleh meleleh air 'mata' dan air "burit' bagi kaum wanita.  Aku masih ingat bagaimana Jamal menang RTM dengan Senandung Semalam dan selepas itu Alleycats terus meletup kerana orang hendakan lagu itu.  (Pastinya David Arumugam tak akan mengaku perkara ini).  Ketika itu mana ada download atau Youtube. Nak tunggu Jamal keluarkan album agak lewat. Jadi Album pertama David Arumugam menjadi top.  30 tahun kemudian (lebih kurang) Jamal pula menumpang Mawi dengan mengeluarkan cover Gadis Melayu dan Seroja ketika lagu-lagu ini ditopkan oleh Mawi dalam AF.  (Pasti Jamal pula tidak akan mengaku perkara ini). Begitulah adatnya manusia artis.  Tolong meonolong dan bantu membantu.  Aku masih teringat arwah bapak Jamal yang selalu berdakwah serta bertazkirah di Ipoh suatu ketika dulu...dia pasti mulakan dengan 'Saya jadi Ustaz tetapi anak sendiri penagih'.  Sedeh aku.  Aku dah maafkan lama dulu dan semuga di cucuri rahmat ke atas rohnya.  Banyak pahala berdakwah ni. Regarding Jamal, semuga banyak lagi album dikeluarkan kerana kamu sesungguhnya legenda.






Tiada ulasan: