Print Document

Print Friendly and PDF

24 Sep 2012

BURONG HITAM, KUCING HITAM...

Ada orang 'pandai', atau perasan 'cerdek' mengatakan bahawa kucing hitam lambang syaitan dan iblis.  Bagi aku kucing hitam sama seperti kucing putih, kuning, belang, kelabu dan sebaginya, sama sahaja.  Kalau syaitan nak menyamar, apa warna sekali pun mereka akan menyamar. Tidak kira masa atau tempat.  Syaitan ada dimana-mana dan paling suka bertenggek dicelah-celah bulu kemaluan penari-penari bogel di Patpong, Thailand. Agar yang menonton pasti terliur untuk 'membeli' mereka.

Kucing hitam ada aura tersendiri.  Cantiknya juga tersendiri dan tidak ada tolok bandingnya. Kalau dilepaskan dimana-mana kucing hitam pasti hidup. Kalau di lepaskan di Narathiwat yang sedang bergolak dengan peperangan Republik Islam Pattani, atau di Syria dengan suasana anti-Assad yang berdarah atau di Chow Kitt Road bersama pelacur tua yang masih laku berniaga, kucing hitam pasti hidup dan survive. Tahulah dia cara mencari makan.

Kucing hitam juga lambang pertentangan kelas yang berlanjutan dan akan berterusan hingga kiamat. Kalau di Mekah berhampiran dengan MasjidlHaram akau terserempak dengan kucing hitam dan juga di masjid Hijau Bangi aku terserempak juga dengan kucing hitam, ini merupakan kuasa Allah SWT yang mempunyai hikmah tersendiri. 

Hidup kucing hitam hingga kiamat.  Pasti survive. Seperti popularnya lagu Hanya Nyanyian oleh Alfian - para genius lagu-lagu Indonesia yang jauh lebih maju dari penulis lirik dan penggubah Malaya. 


Tiada ulasan: