Print Document

Print Friendly and PDF

25 Sep 2012

KEK, MEMBUANG MASA (เสียเวลา) DAN KETEPIKAN TUGAS.

Ada beratus cara nak 'escape' tugas. Ada secara 'official' yang menguntungkan.  Ada secara tidak resmi yang kalau kantoi memang parah.  Yang 'official' kira dijemput ke majlis makan-makan waktu pejabat.  Capacity sebagai ex-boss atau ex-pegawai bahagian yang menjemput. Atau meronda dengan kot-kot hapak.  Nampak 'official'.

'Escape' tugas memang best. 'Relax'. Dapat borak-borak. Dapat 'fantasize' dengan anak-anak buah atau 'fellow officers'. Nasib lagi baik dapat gesel-gesel tanpa dituduh melakukan 'sexual harassment'. Atau dalam lain perkataan 'dengan rela hati'. Memang boleh berair kalau semua direlakan.
Satu kegemaran 'buang masa official' ini ialah memotong kek.  Tiap bulan pasti ada yang menyambut harijadi.  Maka jamuan di adakan.  Kalau Bermula pukul 11.30 - pasti selesai 2.30. Tolak lunch hour 1.00 - 2.00, kira 'termakan' masa pejabat selama 2 jam. Lama tu. Kalau diadakan 11 kali setahun (tolak Ramadan yang bakal diganti dengan open house Syawal yang bakal menelan berjam-jam lagi working hours) dah kira 22 jam rugi.  'Big boss' yang mengizinkan acara akan 'defensive, kata tak apa, belum sampai 24 jam.  Kalau terus bantah, pasti akan di mark dan hidup akan menyeksakan.  Golongan sial haram jadah ni bukan kira, tidak akan mengerti erti kemanusiaan.  Mereka berselindung disebalik pangkat dan ampu-bodek.  Yang pastinya walaupun graduate, otak analisa tidak ada.
Itulah cerita kek. Bukan sahaja buang duit, tetapi termasuk buang waktu pejabat, utamanya, ketepikan tugas penting. Makan, makan, makan.  Ramai kawan dah cucuk 'insulin' kerana kencing manis sehingga kencing yang 'pekat' pun tidak mampu.  Tetapi kalau ramai macam ni di pejabat, aku pasti kurang atau sifar terus gangguan seksual.  Kerana ramai tidak bernafsu kalau terkena kencing manis.  Semuga era kek di waktu pejabat dihentikan. Nak buat acara buatlah di luar waktu pejabat dan tempat, lebih sesuai tanpa sisa makanan menjadi habuan tikus iblis di opis.




Di luar pejabat lebih santai dan menjurus ke arah 'rela sex' dan tidak ada paksa-paksa. Lebih santai serta lebih gembira.  Tidak ada unsur kosong-kosong Najwa.




Tiada ulasan: