Print Document

Print Friendly and PDF

23 Sep 2012

KETIKA KAMU MASIH ANAK DARA.

Secara jujurnya, tidak ada beza antara anak dara dan yang 'bukan dara'. Beza hanya dalam 'mental'.  'Hilang dara' bagi aku hanya kerana satu sebab - bersetubuh. Mesti dengan rela hati. Bukan dipaksa atau dirogol. Kalau dirogol, seseorang itu mungkin pecah daranya tetapi secara batin, masih suci.  Dalah kes 'bawah umur' tidak ada soal hilang dara dan perlu dihukum, kalau sudah rela ertinya dari sudut 'mental', dia dah ready.

Secara fizikal yang membezakan seseorang cuma usia.  Bila tua nampak berbeza dari masa muda.  Kalau tua semua kendur. Ketika muda, walapub sudah bersetubuh 1000 kali kalau pandai jaga badan dan cerdek berjimnasium, semua pasti tegang. Itu aje.

Mengenai 'dara', seseorang itu simpan dalam hati.  Kalau dara hilang sebelum kahwin, pastinya hanya dia dan pasangannya sahaja yang tau.  Di tempat aku kerja ada seorang dara yang montok. Selepas berkahwin pun dia masih montok.



Bontot 'Zu' memang pejal dan kental.  Ramai terpegun.  Otaknya? Seperti yang lain, tidaklah sebeberapa cerdek.  Tidak mampu menganalisis sesuatu keadaan.  Tapi, ramai disini tidak hirau itu semua.  Mereka hanya gemar 'fantasize' si Zu ini.  Ada yang didapti mencabul dia dan dihukum, walaupun ramai kata tidak setimpal. Apapun, Zu memang cantik. Mulut nyot-nyots.


Zu juga nampak menawan kerana dia sanggup 'free hair' dan dikelilingi mereka yang bertudung.  Zu sudah berumah tangga.  Ramai kekawan teruna dan bukan teruna yang berani-berani cuak untuk berpoligami merasa sedeh. Ada yang sampai berbulan-bulan berhingus kerana menangis.
Zu yang dara dan kini bukan dara tetap cantik and I love her. 

Seorang lagi aku panggil 'El".  Aku kenal dia sudah dua orang cahaya mata. Maka for sure sudah tak berdara. Tetapi seperti Zu masih anggun dan kental serba serbi. Cuma bezanya, El bertudung.  Ayu dan manis manja serta bertuah suaminya dapatkan burit dia.  Begitulah resam dunia.  Dara hanya satu perkataan dalam kamus. Itu  saja. Buat Zu dan El, kekalkan keayuan awak dan aku yakin tiap-tiap hari bagiku kamu masih 'dara'.

















Tiada ulasan: