Print Document

Print Friendly and PDF

26 Sep 2012

MY BELOVED BRUNEI

Kali terakhir aku ke Brunei adalah tiga tahun yang lalu. Memang aku rindu dengan negara aman damai ini.  Berkat kepimpinan Baginda Sultan, Yang Mulia.  Ketika aku ke Brunei, makanan memang first class.  Tidak ada tolok bandingnya.  Pentingnya kebersihan para peniaga makanan.  No wonder tidak ada masalah ‘taun’ di Brunei. Aku memang saying Brunei.  Kalau ada peluang memang aku akan kesana lagi, tetapi apakan daya, ekonomi dan ruang waktu tidak mengizinkan. Disamping itu, kawan baik aku semuanya sudah pulang ke Semenanjung Tanah Melayu. Ada seorang ’Azah’ di ‘Kementerian Luar’, tetapi dia terlalu cantik buat aku. (Mami Jarum Number One in the World). Lambang keayuan gadis Brunei yang sememangnya bertaraf Miss Universe.  Aku juga rindukan beras Brunei yang diimport khas untuk rakyatnya.  Beras Siam yang bermutu tinggi serta sesuai dengan selera orang melayu.  Tidak terlalu berkanji, tidak terlalu lembek. Just nice. Apa pun, kalau ada sponsor, aku ingin ke Bandar Seri Bengawan.  Cintaku hanya pada negara Brunei Darussalam.  Long Live the Sultan and the people of Brunei. AMIN.




Tiada ulasan: