Print Document

Print Friendly and PDF

13 Ogo 2009

MY BEAUTIFUL KETEREH

















Ketereh pekan kecil antara Kota Baru dan Machang. Tak le cantik. Serabut dan selalu traffic jam kalau musim perayaan. Tetapi kedai-kedai agak tersusun dan seperti dalam gambar --- macam-macam ada. Yang menarik ada KFC – Ketereh Fried Chicken – pastinya halal. Sungguh kreatif tuan punya kedai ini ambil ‘berkat’ trademark KFC. Nasib baik KFC sebenar tak saman. Rasa ayamnya tak le lazat sangat tapi dari tak ada hentam ajelah.

Juga kelihatan skuter menarik (lihat gambar) dan masih boleh bergerak. Kalau di Selatan Thailand, skuter jenis ini dah lama diangkut pihak berkuasa Thai kerana takut ianya bom jangka puak pemisah Islam. Jadi kalau ada yang lalu kat Ketereh, singgahlah dan jengok-jengok. Kedai makan ada dan walaupun tak kelihatan bersih, tidak lah tidak lazat. Hentam aje lah.

Seperkara yang menarik ialah papan amaran tentang cara perlu berpakaian. Sopan. Santun dan berunsur ‘thought control’. Tapi apa salahnya…tidak berbau negatif dan aurat perlu di tutup. Sesungguhnya muhrim sahaja yang boleh melihat dan menyentuh bontot dan pepet si isteri atau menjilat air burit dia. Ini kenyataan abadi. Hingga kiamat. Jauhi ZINA….

Tiada ulasan: