Print Document

Print Friendly and PDF

4 Okt 2012

DALAMNYA ADA SYURGA...SEKSYEN 9 PENUH BARAKAH.

Sekali lagi aku ingin bercerita tentang Masjid Hijau di Bangi.  Syukur, baru-baru ini aku sempat ke sana berjemaah.  Di video masjid kata beriktikaf. Memang nyaman kalau bersendirian. Bersih dan tersusun. Ternyata seolah-olah sebahagian dari syurga.  Cuma kekadang yang bikin spoil ialah 'peminta sedekah' di sekitar masjid. Ada 'anak yatim' ada orang 'Bangla/Pakistan', ada yang macam pelarian Yemen, tetapi ramai anak yang mengaku piatu. Apa pun Masjid Al Hasanah ini sememangnya cantek dan menarik serta masjid dari syurga.

Tak sabar aku menunggu tahun hadapan. Siri ceramah haji dan mekah yang sudah aku follow sejak 2010. Memang best dan disampaikan dengan penuh keikhlasan oleh pensyarah yang bertauliah serta ada rujukan buku karangan sendiri. 

Kalau ada kesempatan serta berdekatan, berkunjunglah ke masjid ini.  Aku teringat seorang penceramah pernah berharap agar Bangi menjadi bandaraya Islam dan penuh tawaduk.  Masjid inilah yang menjadi 'lead' kearah itu.  Memang aku bersyukur kalau Masjid Hijau ini menjadi masjid utama di Bangi yang bakal menjadi bandaraya Islam. Tidak perlulah campuradukkan unsur politik. Biarkan neutral seneutralnya. 
Siang atau senja atau subuh, Al Hasanah tetap unggul, diberkati Allah SWT dengan sejuta keberkatan dan sejuta kemesraan.  Disitu ada syurga.

Akhirnya, kalau kesempatan jadilah ahli kooperasi Masjid ini.  Aku yakin segala wang dan yuran kooperasi yang kamu hulurkan akan dikendalikan dengan penuh kejujuran oleh AJK Masjid.  Dengan berkat perniagaan yang berunsurkan Rasulullah SAW dan Abdul Rahman Auf aku pasti akan menjadi jutawa kesemua para ahli kooperasi suatu hari nanti. Insya Allah.

Tiada ulasan: