Print Document

Print Friendly and PDF

14 Sep 2009

DUA TEMPAT PENTING DI PUTRJAYA



Lanjutan dari shopping istimewa Hari Raya di Presint 2, ada dua tempat penting yang berdekatan dengan khemah putih berhawa dingin ini - pertama mesen ATM (di atas) tempat keluar duit dan kedua, jamban (di kiri) untuk melepaskan geram kerana berbelanja sakan...

Yang berbelanja selalunya mengeluh.  Merampus dalam hidup.  Maki hamun dalam hati bini yang sakan berbelanja. Nak marah secara terbuka memang 'takut' bini. Samada jadi kaki gaduh, kaki stare kat orang ketika memandu dan paling teruk jadi kaki sepak terajang anak-bini ketika kehabisan duit. Hilang takutkan bini kerana kehabisan duit.  Dalam hati alangkah baik kalau dibelanja untuk steno kat pejabat.  Dapat jugak jilat kelintit yang manis-manis masin.

Yang ok akan hanya mengeluh dalam jamban.  Keluarkan najis sebanyak-banyak - kuning atau coklat atau hitam warna tahi, tak apa, asalkan hati tenang serta hilang stress. Maklumlah, ekonomi teruk, duit habis berbeli sakan. Apa pun berpada-pada lah ketika shopping...jangan habis duit tak tentu hala, jangan sanggup tak ke masjid mengejar lailatul qadar min al fisyah....semata-mata ke Presint 2 membeli belah...tapi yang nyata membeli belah lebih baik dari korek puki jalang atau menjilat burit anak dara secara haram...sehingga berair basah.

Tiada ulasan: