Print Document

Print Friendly and PDF

26 Nov 2009

NOTIS NOTIS NOTIS...

Notis ada dimana-mana. Hidup mesti ada 'peraturan'.  Tetapi kalau yang mengarahkan notis ini dinaikkan, sendiri tidak berperaturan...apakan daya. Memang dasar gampang berayut.  Cuba lihat notis yang menyuruh atau menyeru atau memaksa orang ramai menjaga kebersihan.  Notis itu sendiri kotor dan berdebu.  memang haram jadah mana yang meletak notis ini ??? Pastinya adakaitan dengan kerajaan Pakatan Rakyat kerana notis ini di dapati di Selangor. Zaman BN dulu semua bersih...babi betul.

'Berhenti' juga merupakan notis biasa yang ada di mana.  Berhenti disini biasanya di simpang empat atau di traffic light.  Tetapi apakan daya kalau pemandu enggan berhenti ??? Pasti berlaku kemalangan atau kena 'saman' oleh Polis Traffic yang kesemuanya bersopan santun mengeluarkan saman.

Dalam kederaan seperti bas dan van pasti terdapat notis 'emergency door'.  Tempat keluar kalau berlaku kemalangan atau kecelakaan.  Emergency Door atau Emergency Exit merupakan keperluan wajib setiap kenderaan besar di Malaysia.  Tetapi apa akan jadi kalau tidak sempat di buka ketika kenderaan terbakar.  Pastinya ramai terkorban. Tuduh menuduh akan berlaku dan akhirnya ramai mati katak ... die like frogs ... frog yang melompat parti pun harus mampus digelek keretapi.

Notis akan bersama kita sampai 2012 (kalau benar tarikh ini berlaku kiamat)...kalau tak, pastinya notis akan menjadi sebahagian kehidupan kita hingga akhir hayat.

Tiada ulasan: