Print Document

Print Friendly and PDF

14 Okt 2009

DAH ROSAK DAH ???


Dulu aku ada menulis tentang Masjid Besi di Putrajaya.  Sehingga sekarang belum di buka oleh Agong dengan rasminya tetapi dah mulai rosak. Besinya belum lagi berkarat.  Macamana boleh begini?  Macam kata pelawak bodoh Nabil - awak pikirlah sendiri.  Sedeh tengok bangunan baru dah ada masalah.  Siapa yang bersalah...pernah beberapa tahun lalau geran kereta aku tersilap maklumat komputer.  Terpaksa pergi ke JPJ Cheras kerana JPJ lain dan Post Office tak dapat membetulkan kesilapan ini.  Bila aku tanya 'siapa salah' kakitangan muka bengis dan paras rupa jalang tak laku terus menengking herdik mengatakan aku dan kamu bukan Tuhan menentukan siapa salah...dan terus mengatakan komputer tak online dan membiarkan aku menunggu hampir dua jam berdiri di kaunter sebelum di betulkan kesilapan tak professional ini.  (Dalam masa tak sampai dua minit). Celaka betul perempuan muka jalang ini.  Dasyat-dasyat.  Ada beberapa orang yang datang selepas aku tetapi dah 'dikenali' oleh 'jalang tua' ini terus mendapat khidmat mesra.  (Agaknya suruh hisap konek pun dia akan lakukan). Mungkin dah ada 'biaya khas' seperti kebiasaan orang-orang JPJ. Ini lah ceritanya...cuba kita tegur jawatankuasa Masjid Besi mengapa kerosakan berlaku...atau siapa yang bersalah...pastinya kita kena tengking.  Silap-silap di bunuh atas nama Jihad Masjid.  Rosak tetap rosak.

Tiada ulasan: